Om os
Den Sociale Udviklingsfond – en nonprofit almennyttig fond
I Den Sociale Udviklingsfond skaber vi specialiserede indsatser for sårbare og udsatte mennesker. Det har vi gjort siden 1991, hvor vi blev etableret som en nonprofit almennyttig fond. I dag har vi 30 afdelinger og over 500 ansatte. Afdelingerne tæller både botilbud, bostøtte, specialprojekter, socialøkonomiske virksomheder, STU, og beskæftigelsesrettede forløb.
Vi møder ofte unge og voksne mennesker, som længes efter troen på et bedre liv – nogle har helt mistet den. Ethvert menneske fortjener troen på sit eget liv og sin egen værdi. Vi stiller os til rådighed og hjælper med at finde ud af, hvad der er brug for. Vores opgave er gennem høj faglighed og investering af engagement at finde de åbninger og veje, som giver det enkelte menneske tro på en meningsfuld tilværelse.
Derfor er relationspædagogik, inddragelse og rådighed også nogle af grundstenene i vores arbejde. Skal vi hjælpe et menneske i retning mod en tilværelse med øget livskvalitet og selvbestemmelse, så kræver det, at tilliden er der, at vi rykker, når behovet opstår, og at det enkelte menneske tager ansvar for sin egen udvikling. For at lykkes med at skabe den bedst mulige indsats arbejder vi helhedsorienteret og med en stor nysgerrighed for, at løsningen på en udfordring kan findes mange steder.
Vi arbejder efter Barnets lov, Serviceloven og Loven om Aktiv Beskæftigelse og har et tæt samarbejde med kommuner, sundhedsvæsen og andre relevante offentlige myndigheder. Og så sætter vi en ære i at dokumentere vores indsatser samt måle effekten af vores arbejde.
Hovedkontor
Michael Hansen
Direktør
Cand.scient.adm. fra Aalborg Universitet. Executive MBA i forandringsledelse fra Aarhus Business School og Syddansk Universitet. Har tidligere arbejdet med EU-programmer i ICU og Cirius under Undervisningsministeriet.
Ansat i SUF siden 2001
Direktør i SUF siden 2002
Tlf.: 30 84 45 01
Mail: mh@suf.dk
Margrethe Langer
Regionsdirektør Øst
Diplom i ledelse. Konsulentuddannelse fra DISPUK. Master i organisationspsykologi.
Uddannet sygeplejerske.
Flere års erfaring med udvikling og ledelse af socialt arbejde som hhv. udviklingskonsulent, forstander og socialchef.
Ansat i SUF siden 2011.
Tlf.: 30 84 45 05
Mail: mla@suf.dk
Kamille Ebbe
Regionsdirektør Vest
Master i Ledelse- og organisationspsykologi,
cand. pæd. soc., pædagog.
Mangeårig erfaring som leder i både det private og offentlige. Fra 2016-2023 afdelingsleder i Special Minds Aarhus, som også rummer Special Minds IT og Vækstpark for Socialøkonomi. Har arbejdet som personalechef, adm. direktør og bestyrelsesformand i virksomheden Solhjulet 2002-2013. I årene 2009-2016 projektleder samt virksomhedskonsulent i Jobcenter Aarhus med særligt fokus på de socialøkonomiske virksomheder.
Ansat i SUF siden 2016
Regionsdirektør siden 2024
Tlf.: 30 84 48 13
Mail: kbb@suf.dk
Vinnie Loft Holdt
Projektleder
Uddannet socialrådgiver.
Diplom i ledelse.
Flere års forvaltningserfaring vedr. børn- og ungeområdet, erfaring fra botilbudsområdet via ansættelse i kommunale forvaltninger og Region Syddanmark, samt erfaring med kvalitetssikring, udviklingsopgaver og tilsyn med sociale tilbud.
Ansat i SUF siden 2018.
Send sikker mail
Tlf.: 51 25 36 73
Mail: vlh@suf.dk
Martin Lund Nielsen
Akademisk medarbejder
Uddannet cand.scient.pol. fra SDU
Flere års erfaring som akademisk konsulent i henholdsvis Haderslev og Kerteminde Kommune med særligt fokus på politisk og administrativ ledelsesunderstøttelse.
Ansat i SUF siden 2023.
Tlf.: 30 84 45 03
Mail: mln@suf.dk
Erva Omich
Sundhedsfaglig projektleder
Uddannet sygeplejerske
Uddannet Cand. Scient san, Syddansk Universitet
Projektleder uddannelse
Diplom i kognitive behandlingsformer
Har arbejdet som adjunkt ved UCL Odense, sygeplejerskeuddannelse.
Flere års erfaring med undervisning og projektarbejde.
Bred psykiatrisk og socialpsykiatrisk erfaring på tværs af sektorer og kommunale forvaltninger, med speciale i spiseforstyrrelser og seksualitet.
Ansat i SUF siden 2021
Tlf.: 40 62 80 45
Mail: eaj@suf.dk
Susanne Fransson Vildrik
Afdelingsleder for økonomi og administration
Diplomuddannelse i ledelse.
Enneagram Practitioner Uddannelse.
Enneagram Grunduddannelse samt specialmoduler.
Uddannet kontorassistent hos Gasa Odense-Blomster.
Otte år hos Gasa Odense-Blomster, senest som kontorassistent. Seks år som kontorassistent/revisorassistent hos Revisionsfirmaet Villy Jensen, Søndersø. Derudover erfaring fra amerikanskejet virksomhed som accountant og kundekonsulent hos Bygteq it i Vejle.
Ansat i SUF siden 2009.
Tlf.: 30 84 45 06
Mail: sf@suf.dk
Pia Skov Bækkelund
Direktionsassistent
Diplom i ledelse hos Probana Business School samt DI lederuddannelse.
Enneagram Grunduddannelse samt specialmoduler.
Uddannet kontorassistent med speciale i distribution.
Flere års erfaring med ledelse som kundeservicechef, primært inden for telebranchen.
Derudover erfaring som kundesupporter samt teknisk kundesupport.
Ansat i SUF siden 2015.
Tlf.: 51 46 02 37
Mail: ps@suf.dk
Carina Juul Nielsen
HR konsulent og faglig koordinator
Uddannet akademimerkonom på Tietgen Skolen, Odense.
Senest arbejdet 7½ år som controller hos esoft a/s. Tidligere regnskabsassistent hos Muehlhan A/S og hos Aquadomi A/S.
Ansat i SUF siden 2016.
Tlf.: 30 84 45 02
Mail: cjn@suf.dk
Anna Laura Kjær Larsen
HR-medarbejder
Uddannet cand. Merc. HRM
Senest ansat som HR koordinator i Halberg Group. Har igennem min tidligere stilling stiftet bekendtskab med stort set hele HR paletten hvor hovedfokus var automatisering, data samt on/offboarding.
Ansat i SUF siden 2024
Tlf. 30 84 45 09
Mail: anla@suf.dk
Helle Juul Birn
Økonomikonsulent
Har arbejdet 19 år ved Invensys, fire år i et ingeniørfirma og senest som selvstændig bogholder for mindre virksomheder.
Ansat i SUF siden 2010.
Tlf.: 21 63 06 08
Mail: hjb@suf.dk
Lars Hauptmann
Økonomikonsulent/controller
Uddannet registreret revisor med 7 års arbejde inden for branchen.
14 år hos LEGOLAND ApS som Controller. Sidst arbejdet som konsulent hos EY Net Source A/S i 8 måneder.
Ansat i SUF siden 2015.
Tlf.: 30 84 45 14
Mail: lha@suf.dk
Maybrit Thorborg
Økonomikonsulent
Uddannet kontorassistent på Revisisionskontoret, Uldum.
Maybrit har mangeårig erfaring som regnskabsassistent i forskellige virksomheder, bl.a. Unik System Design, Arla, home og senest otte år hos Danske Familierestauranter.
Ansat i SUF siden 2016.
Tlf.: 30 88 88 30
Mail: mth@suf.dk
Høgni Hentze
Økonomikonsulent
Cand. Merc. regnskab & organisation fra Syddansk Universitet.
Erfaring som underviser på akademiuddannelse og AMU-kurser.
Flere års ansættelse som ejendomsadministrator.
Ansat i SUF siden 2019.
Tlf.: 61 85 25 71
Mail: hhe@suf.dk
Elvis Boric
Økonomikonsulent
Diplomuddannelse i HD Regnskab og økonomistyring.
Kommunomuddannelsen.
Enneagram Grunduddannelse.
MED-uddannelse.
Elvis har gennem mange år arbejdet som økonomi- og personalemedarbejder bl.a. hos Odense Symfoniorkester. Flere års erfaring med projektstyring, budgettering og lønadministration.
Ansat i SUF siden 2022
Tlf.: 50 40 51 26
Mail: elbo@suf.dk
Anette Nørregaard Steffensen
Lønkonsulent
Uddannet kontorassistent hos Holm Maskiner i Odense.
Anette har mange års erfaring som lønkonsulent og lønbogholder hos bl.a. KMD BPO, Københavns Kommune og Munck Gruppen Nyborg.
Ansat i SUF siden 2022
Tlf.: 30 84 45 04
Mail: ast@suf.dk
Lonnie Rosendahl Høst
Receptionist
Uddannet salgsassistent
Mange års erfaring med kundeservice bl.a. hos Day Birger Mikkelsen og Tine K. Home. Selvstændig butiksejer gennem 8 år.
Ansat i SUF siden 2023
Tlf.: 53 86 53 58
Mail: lrh@suf.dk
Michael Tollak
Bygningskonstruktør
Uddannet murer
8 års erfaring som bygge/ projektleder.
Supplerende uddannelser energikonsulent og byggesagkyndig.
Ansat i SUF siden 2023.
Tlf.: 42 64 94 99
Mail: mtollak@suf.dk
Bestyrelsen ›
Vision, mission og værdier
Den Sociale Udviklingsfond har en vision om at være et fyrtårn for socialt udviklingsarbejde. Vi vil bidrage til, at der hele tiden sættes nye høje faglige standarder, som medvirker til at udvikle indsatserne for udsatte mennesker.
Mission
Den Sociale Udviklingsfonds formål er ”at medvirke til at skabe en bedre tilværelse for mennesker med særlige behov, indenfor de i serviceloven fastsatte rammer”.
I den praktiske udførelse betyder det, at Den Sociale Udviklingsfond også arbejder indenfor LAB-lovens område, dels fordi beskæftigelsesmål og -indsatser prioriteres meget højt i de sociale sager, dels fordi mange sociale opgaver bedst løses med udgangspunkt i beskæftigelsesafklarende og -forberedende aktiviteter.
Værdierne
Arbejdet i Den Sociale Udviklingsfond hviler på fire grundlæggende værdier, der afspejler sig i vores handlinger på alle niveauer i organisationen og i forhold til vores samarbejdspartnere.
Rummelighed overfor forskellighed giver styrke og udfordrer vores nysgerrighed på både os selv og andre. Samtidig har rummelighed en helt særlig dimension overfor de unge, som ofte ikke har fået fodfæste i inkluderende fællesskaber.
Nærhed betyder, at vi er nærværende og til stede i relationen til hinanden, til de unge og til samarbejdsparter, og at vi fysisk flytter os derhen, hvor den unge og opgaven er.
Faglighed tager afsæt i, at vi alle skal være særligt troværdige og dygtige til vores arbejde, og denne dygtighed bygger på faglig relevant uddannelse og efteruddannelse samt supervision.
Udvikling handler om, at vi altid er nysgerrige på, om tingene kan gøres bedre eller på en helt anden måde for at skabe større værdi for først og fremmest de unge – sekundært for samfundet og for os selv.
Værdierne bliver levende, når vi løbende evner at udfordre, udvikle og samskabe
- Hinanden som kolleger og fagpersoner.
- De unge som selvstændige individer.
- De kommunale sagsbehandlere og de unges netværk som strategiske partnere.
Registreret Socialøkonomisk Virksomhed
Den Sociale Udviklingsfond samt afdelingerne Special Minds og Café Frida er godkendt og registreret som socialøkonomiske virksomheder.
Vi arbejder både med en social og en økonomisk bundlinje.
Socialt er vi optaget af at skabe en arbejdsplads med plads til alle.
Økonomisk har vi fokus på at drive en bæredygtig forretning, som skaber overskud.